Partnerskap

Partnerskap eller sponsorskap som det även kan kallas är en stor och viktig del av idrotten och kan även med rätt verktyg bidra till bättre evenemang och event.

Vi har arbetat från såväl företagssidan som idrottssidan med att aktivera och växla ut partnerskap med maximal effekt. För en av kunderna på företagssidan, Volkswagen, har vi strategisk varit ansvariga för och projektlett fotbollssponsorskap som UEFA och EM2020 och Allsvenskan samt sponsorskap inom hästsportens Gothenburg Horse Show.

Från idrottssidan har vi bland annat arbetat med Svenska Fotbollförbundet med deras matchvärdskap där företag såsom Carlsberg, Adidas, PostNord, Svenska Spel med flera fått konsultation i hur de kan maximera effekten av rättigheterna i samband med evenemangen.

Lansering av Adidas nya Sverige-tröja.

Inför miljontals tittare runt om i världen släcktes Friends Arena ned inför VM-playoffmötet mellan Sverige och Italien. Till ett ljustifo hissades en gigantisk Sverige-tröja upp i taket på arenan till tonerna av Hans Zimmer. 

Leverans av matchboll.

Som partner till UEFA och EM2020 aktiverade Volkswagen sitt varumärke över hela världen. Den mest uppmärksammade var leveransen av matchbollen till finalen mellan England och Italien.